Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Média - Izrael, etika, politik

Ivo Cerman

Babiš bude novináře učit psát pravdu

„Do médií jsem vstoupil proto, že mám trvalé problémy s novináři,“ říká Andrej Babiš v poučném rozhovoru pro mediaguru.cz. Ale ujasněme si úvodem jednu terminologickou nepřesnost. Babiš do médií „nevstoupil“, on si je koupil. A to ne metaforicky, ale doslova. Ale kdyby miliardář řekl „Média jsem si koupil proto, že mám trvale problém s novináři“, už by to neznělo tak bezelstně a poctivácky.

6.9.2013 v 10:30 | Karma článku: 13.76 | Přečteno: 612 | Diskuse

Ivo Cerman

Konec liberálního tisku? Média po Babišovi

Nepochopím, jak mohl Úřad pro ochranu hospodářské soutěže schválit Babišovi koupi MAFRy. Asi bude problém v tom, že nemáme úřad pro ochranu politické soutěže, takže celý případ se posuzoval jen z hlediska svých hospodářských důsledků. Takové posuzování si mohli odpustit, protože nenormální koncentrace médií v rukou několika málo majitelů tady byla už dřív a pokud proti tomu ÚOHS nenamítal nic dříve, těžko by mohl nyní vysvětlit změnu názoru. Jenže nyní jde spíše o politické důsledky.

5.9.2013 v 11:05 | Karma článku: 14.20 | Přečteno: 730 | Diskuse

Ivo Cerman

Egypt –demonstrace „zahraná“ pro západní média

Dobře se podívejte na následující záběry. Na internet unikl unikátní záznam, který zachycuje, jak stoupenci Muslimského bratrstva nacvičují násilné potlačení své vlastní demonstrace na podporu Mursího. Je to vynikající počin nedozírné umělecké hodnoty.

3.9.2013 v 10:29 | Karma článku: 31.76 | Přečteno: 2879 | Diskuse

Ivo Cerman

Proč redaktor Novoný z MFDnes brání Hizballáh?

Rozhodnutí EU zařadit vojenské křídlo Hizballáhu na seznam teroristických organizací byla velká chyba, říká Pavel Novotný v celostránkovém článku Tance kolem Hizballáhu v MFDnes z 30.7. Je to prý jen prázdné gesto, které „škodí těm, kteří doufají v pomoc Západu“ a „v praxi nepomůže ničemu“. Ano, zřejmě toto rozhodnutí uškodí teroristům, kteří doufají v pomoc Západu. A to je snad dobře, ne? Avšak Novotný se naopak domnívá, že jakýkoli postih proti Hizballáhu nepomůže vůbec ničemu, ba dokonce povede k nenapravitelným škodám. Hizballáh jsou totiž dle něj hodní strýčkové, kteří bojují jen proti chudobě a pomáhají těm, kteří prchají před "izraelskými raketami". Takže k čemu je dobré, aby EU uznala, že Hizballáh je teroristická organizace? ptá se Pavel Novotný.

1.8.2013 v 10:00 | Karma článku: 31.64 | Přečteno: 1301 | Diskuse

Ivo Cerman

Mediální "kauza Drda" v dokumentech

Dal jsem dohromady všechny dokumenty a sdělení k průběhu mediální kauzy Adama Drdy a dávám je zde k nahlédnutí. Chápu, že pro většinu lidí je to méně závažná aféra než "tykadlový Smetana", nebo boj za pomazánkové máslo, ale věřte mi, že to tak není. Nakreslit politikům na plakátech tykadla je jen provokace, ne sdělení. Psát komentáře a hodnotit politiky - to je výkon svobody projevu. Vemte to jinak: Kdyby všichni novináři začali malovat politikům tykadla a plnovousy - stačilo by to k udržení demokracie? Sotva. Zato "případ Drdova komentáře" může mít přinejmenším psychologicky zničující efekt na činnost veřejnoprávních médií, což se týká fungování demokracie obecně.

9.2.2013 v 14:04 | Karma článku: 13.29 | Přečteno: 666 | Diskuse

Ivo Cerman

Vzniká americká al-Džazíra

Americkou televizní společnost Current TV koupili Arabové. Kdo se na web společnosti podíval po 2. lednu 2013, zjistil, že vlastníkem je al-Džazíra. Původním vlastníkem a zakladatelem americké společnosti byl Al Gore, někdejší demokratický kandidát na prezidenta USA. Původně ji založil na podporu politiky demokratické strany a svou volební kampaň a dodnes si zachovává aspoň negativní zaměření na propagandu proti republikánům. Podle wikipedie je Current TV „pokroková televizní stranice“, v názvech jejích pořadů se často objevuje výraz „liberální“, což v americké angličtině znamená totéž, co levicový.

6.1.2013 v 13:01 | Karma článku: 17.06 | Přečteno: 836 | Diskuse

Ivo Cerman

V Gaze nastaly veřejné popravy "kolaborantů"

Tentokrát Arabové vraždí Araby. Podobně jako tomu bylo v Egyptě v době „arabského jara“, začal i teď v Gaze hon na údajné izraelské špióny a kolaboranty. Nejde ani tak o popravy, to by musel nejdřív proběhnout soud, muselo by zaznít obvinění a obhajoba a pak by padl přiměřený trest. Ale tady jde o lynčování a vraždy za bílého dne. Dnes v úterý se tím hrdě pochlubili mluvčí Hamásu ve vysílání jejich rozhlasové stanice Al Aqsá. „Popravili jsme šest agentů sionistické okupace,“ říkají.

21.11.2012 v 9:50 | Karma článku: 36.26 | Přečteno: 8408 | Diskuse

Ivo Cerman

Izraelci prý chtějí apartheid. Tvrdí česká média

Včera zveřejnil Tomáš Šťástka v iDNES.cz zprávu, že dle nejnovějšího průzkumu veřejného mínění chce většina Izraelců apartheid. V titulku stojí, že pokud se prý Palestina "připojí" k Izraeli, zavládne apartheid. Zpráva byla nekriticky opsaná z britského listu The Independent, který je dlouhodobě známý svou protiizraelskou orientací. Český autor nehodnotil systém otázek v průzkumu, reálnost údajné anexe palestinských území a ani použitou klasifikaci respondentů, která sugeruje, že nenávist k Arabům je výsledkem náboženské víry ortodoxních Židů. Konečně se zpráva drží tradičního výkladu, který líčí Izrael jako jediného hýbatele dění a nebere v potaz, že Izraelci také reagují na to, co proti nim dělají jejich arabští sousedi. To lze vidět z dlouhodobých trendů v průzkumech veřejného mínění. Obvinění z apartheidu je už tradiční součástí delegetimizační kampaně proti Izraeli a tento sugestivní průzkum jej měl jenom účelově potvrdit.

25.10.2012 v 13:13 | Karma článku: 21.56 | Přečteno: 1515 | Diskuse

Ivo Cerman

Jak ČT dezinformovala o válce v Gaze

Asi jste nikdy neviděli člověka, který by bez zranění přežil přímý zásah raketou a ještě o tom vyprávěl do kamery. Zrovna tak jste si stejně jako já mysleli, že pověst o židovské vraždě dětí už patří minulosti. Obojí jsme však mohli vidět ve zpravodajství ČT o Izraeli a asi není náhoda, že šlo o reportáže Petra Zavadila. Na oba případy jsem narazil, když jsem se podrobně zabýval zpravodajstvím ČT o Izraeli a předkládám je veřejné diskuzi.

20.9.2012 v 13:10 | Karma článku: 33.76 | Přečteno: 2007 | Diskuse

Ivo Cerman

Jak lže ČT. Amerického vyslance v Libyi zlynčovali

Jedna z věcí, kterou nechápu je, proč z redakce zahraničního zpravodajství ČT ještě nevyhodili Petra Zavadila. Nejnovějším „úspěchem“ tohoto propagandisty je série reportáží o smrti amerických diplomatů v Benghází v Libyi. Není to poprvé, kdy Zavadil překrucuje realitu. V minulosti dezinformoval veřejnost nepravdivými zprávami z pásma Gazy, následně se účastnil plavby flotily, která v květnu 2010 vezla zbraně a prošlé léky palestinským teroristům, a poté byl vyhoštěn z Izraele. Poté rozdával veřejnosti nepravdivé zprávy o průběhu izraelského zásahu. Veřejné kritiky se za svou práci nikdy nedočkal, neodešel ani po změně vedení ČT a taky nikdy nezměnil svůj propagandistický styl. Zde něco o jeho reportážích z pásma Gazy: http://ivocerman.blog.idnes.cz/clanok.asp?cl=288062&bk=65643

14.9.2012 v 18:40 | Karma článku: 48.01 | Přečteno: 24528 | Diskuse
Počet článků 140 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 2297

Jsem historik, píšu knihy, čtu knihy a pořád někam jezdím.Naposledy jsem vydal knihu "Habsburkové 1740-1918. Vznikání občanské společnosti." (2016), která ukazuje, že historie našich občanských svobod začíná dlouho před rokem 1918. Od osvícenské, ani liberální Evropy jsme nebyli izolováni. 

Seznam rubrik

Oblíbené blogy

Oblíbené stránky

Oblíbené články

Oblíbené knihy

Co právě poslouchám

Napište mi

Vzkaz autorovi


Zbývá 1000 znaků.


Toto opatření slouží jako ochrana proti webovým robotům.
Při zapnutém javaskriptu se pole vyplní automaticky.


více


Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.