Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JP

J40o44s81e62f 15P51o68t11r

10. 6. 2013 21:13

Při posledním sčítání se ke katolické církvi přihlásil jeden milion lidí. Je docela možné, že toto číslo v dalších několika letech poklesne, ale i tak katolické církev bude předjímat  úlohu "undergroundu", tedy té štiky ve stojaté kalné vodě, která ostatním obyvatelům rybníka občas připomene, že jsou jiné hodnoty než alkohol a sledování pornografie.

3 0
možnosti
Foto

Nás zajímá v globalizovaném světě jediné, příspívá církev růstu HDP, nebo jeho úbytku?

1 0
možnosti
Foto

Církev u nás zmírá na oubytě a nebýt restitucí, tak by za čas zašla docela.

3 6
možnosti
MK

Ale nezmírá. U nás je kostel pořád plný a převažují mladí.

8 0
možnosti

Je mi to líto,

ale jen konstatuji, že historie se dá vykládat prakticky z mnoha hledisek a pohledů.

Řekl bych, že úspěšní historici vědí komu ve své době slouží.

Ti neúspěšní, si pletou historické období a zapomínají komu mají sloužit.

A tak předěláváme učebnice dějepisu při každé změně režimu.

Přeji vám proto úspěch  a zdravím "Katolické buzny!" slovy profesora Putny.;-D

3 5
možnosti
MK

Řekl člověk , který má ponětí o historii jako slon o ledních medvědech.

5 0
možnosti
ZF

Sám píšete, že je tam v omluvě napsáno: "byl církevní majetek v roce 1949 zabaven". A dále se pak manipulativně upozorňujete, že tam není ani zmínka o tom, že jim byl ukradem. Rozdíl významu zabaven a ukraden (jak pro důraznou manipulaci užívá např. pan postivý Kalousek) je pocitový a je na filozofickou debatu co je v daném případě přesnější. Ale v době, kdy dnešní politici a media označují jako tunelování, vyvádění, převod nebo odklonění je označní tohoto aktu jako zabavení mnohem přesnější a v souvislosti s omluvou je jasné, že je míněno nespravedlivé zabavení. To je určitě pravdivější vyjádření, než "pochopitelné odklonění neodporující zákonu". A co se týče restituce - nejde o to vrátit, nevrátit - jde o to co a komu - cirkvím, které v r 49. neexistovaly? majetek, který jim nikdy nepatřil?  peníze, které byly investovány do udržba objektů(ne všech) a do vzdělání a platů církevních hodnostářů, kteří navíc nezřídka působili v řadách STB? Váš článek má jediný cíl - manipulaci a to mne vždy dokáže vytočit.

3 6
možnosti
Foto

K Vašim otázkám, byť to bylo tisíckráte vysvětlováno.

Církvím, které v roce 1989 formálně neexistovaly se nic vracet nebude. Dostávají část toho, co jinak bylo určeno jako finanční náhrada pro Římskokatolickou církev, která se části svých náhrad vzdala ve prospěch menších církví. I kdyby k tomuto vstřícnému gestu nedošlo, tak výsledná částka by se neměnila a takoví jako vy by první křičeli, jak je ta ŘKC hamižná a ani se nerozdělí.

Další Váš dotaz. Pokud jim NIKDY nepatřil, nedostanou jej. Důležitý je vlastnický stav k předmětnému datu, což je 25.únor 1948. Mimochodem, pokud jim nepatřil, proč byly církevní subjekty zapsány jako vlastníci předmětných nemovitostí?

Částky věnované do platů a vzdělání církevních hodnostářů, stejně jako částky věnované na údržbu objektů nedosahovaly ani poloviny předpokládaných výnosů ze zabavených majetků. V řadách StB nepůsobil žádný církevní hodnostář, protože se to jaksi vylučovalo (těžko kněz mohl být profesionálním příslušníkem ozbrojených složek státu za komunistů), ale je pravdou, že někteří kněží byli spolupracovníky StB. Ale použití slova nezřídka může evokovat, že jich mohlo být třeba i polovina. To jednoznačně pravda není, počet kněžích, agentů StB zhruba odpovídal i procentu těchto osob v necírkevních strukturách společnosti.

5 2
možnosti
Foto

Co takhle zkonfiskovat majetek pohrobkovi KSČ, KSČM, včetně domu na opravdu příznačné adrese, tedy ulici Politických vězňů, nechat tam jejich usazené agentury plné bývalých důstojníků StB a VKR platit tučné nájemné a tak alespoň snížit finanční odvod státu církvím? Jak vlastně oni přišli k takovému majetku? To nebylo tak dávno, že?

Článku karma.R^

5 1
možnosti
JN

Konfiskace majetku bývalé KSČ měla proběhnout již dávno. Obávám se, že nní je již pozdě.

4 1
možnosti
Foto

J29a84n 40B35r23a24b97e83c

10. 6. 2013 15:23

Upozornuji, ze nejsem verici a myslim, ze cirkev je v dobe pravniho statu a moderni spolecnosti pro vetsinu lidi prezitek, nicmene to nesouvisi s faktem, ze majetek jim jednou patril. Proto: Vratme majetek cirkvim a prestanme s komunistickou retorikou jak si to cirkve nezaslouzi. At ukazi co s tim umi delat. Pokud jej rozkradou nebo budou spatne spravovat, tak se vliv cirkve v teto zemi jeste snizi, protoze jim dojdou penize a maji smulu. V opacnem pripade budou pozemky, budovy a penize co dostanou spravovat dobre, a pomohou rustu spolecnosti. Jak ekonomicky, tak moralne.  [>-];-)

6 2
možnosti
JAZ

Souhlasím, jen si nemyslím, že by pomohla církev růstu společnosti (hrabat jen pro sebe) a morálně už vůbec ne.

1 2
možnosti
Foto

J80a64n 77B76r25a49b46e84c

10. 6. 2013 15:20

Upozornuji, ze nejsem verici a myslim, ze cirkev je v dobe pravniho statu a moderni spolecnosti pro vetsinu lidi prezitek, nicmene to nesouvisi s faktem, ze majetek jim jednou patril. Proto: Vratme majetek cirkvim a prestanme s komunistickou retorikou jak si to cirkve nezaslouzi. At ukazi co s tim umi delat. Pokud jej rozkradou nebo budou spatne spravovat, tak se vliv cirkve v teto zemi jeste snizi, protoze jim dojdou penize a maji smulu. V opacnem pripade budou pozemky, budovy a penize co dostanou spravovat dobre, a pomohou rustu spolecnosti. Jak ekonomicky, tak moralne.  [>-];-)

3 0
možnosti
MZ

To, co udělala KSČ násilím v podstatě udělala církev opět mocí a vymíváním mozků. Naprosto si nemají navzájem co vyčítat. Církevní restituce je pouze mocenská snaha o změnu poměrů ve společnosti (a hlavně nahrabat něco pro sebe), žádná snaha o spravedlnost.

5 8
možnosti
MZ

Hups, za to měkkk "í" se omlouvám :o)

0 0
možnosti
AB

Zloděj křičí "Chyťte zloděje". Kdy začne církev nárokovat celý známý vesmír, když ho podle ní stvořil Bůh?

8 5
možnosti
LS

To nemyslíte vážně, že ne?

4 3
možnosti
  • Počet článků 273
  • Celková karma 27,13
  • Průměrná čtenost 2433x
Jsem historik a dělám šlechtu a osvícenství. Nejnověji jsem napsal knihu 1.11.1781. Zrušení nevolnictví (2022). Moje pojetí dějin je vyjádřeno v knize "Habsburkové 1740-1918. Vznikání občanské společnosti." (2016), která ukazuje, že historie našich občanských svobod začíná dlouho před rokem 1918. Od osvícenské, ani liberální Evropy jsme nebyli izolováni.