MK

Stále tvrdím, že většina z FF jsou aktivisti k ničemu.

Foto

Prohlédl jsem uvedený seznam signatářů. A jestli jsem se nepřehlédl, tak tam není jediný z nějakého technického oboru (stavbař, strojař, elektrotechnik, chemik), tedy nikdo z těch, kteří pracují se hmotou a jsou pro společnost přínosem. Ani fungujícího lékaře jsem nenašel.

Obávám se, že bez oněch humanistických signatářů bych se v životě obešel. Oni nic nevytvářejí, ale žijí z našich daní.

Ještě by stálo za zjištění, kdy tito lidé studovali a jak se na FF dostali. Ono to před r.89 potřebovalo dobrý kádrový původ, zejména u rodičů.

MM

Nesouhlas.

To bylo za bolševika, že humanitní vzdělání je neužitečná nadstavba..

Foto

Děkuji za rozbor.

Mne zaujali především ti, které považuji za intelektuály v každém ohledu (Halík, Malý, Topol). U nich jsem opravdu předpokládal jistý komplexnější pohled na celou tragédii a nikoli jen akcent na jeden - byť smutný a tragický - faktor.

Jan Fingerland ve svém článku napsal, že nejspíše by dnes svůj podpis někteří z nich odvolali......myslím si totéž.

Foto

„Nadáváme Izraeli, ale nejsme antiizraelští.“

Jo, to je logické, Uďo.

MK

Klasika. Všechno FF a neZiskovky k ničemu.

Zajímavé, že tam není prakticky nikdo, kdo se živí užitečnou prací.

VF

Tak pak Horner už z Vás udělal "ultrasionistu".

JZ
VE

Já stojím za Izraelem, proti všem jeho kritikům. Ale v tomto článku nesouhlasím že kritika Izraele je automaticky antisemitismus. To je nepravdivá nálepka, která obhajobu Izraele poškozuje

TT

A šlo by to nějak vysvětlit, čím jiným než antisemitismem by měl být motivován odpor proti obraně Izraele proti teroristům?

MS

Jako reakce vznikla Valentýnská deklarace podporující Izrael, zaštítěná Dominikem Dukou, podepsala ji řada osobností. Zajímavý a slušný byl rozhovor Václava Malého a Marka Orko Váchy v ČT, komentuje ho Tomáš Vodvářka

https://vodvarka.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=813211

Minimálně u Václava Malého nebyl motivací k podpisu antisemitizmus, ale jiné nastavení priorit hodnot.

Všiml jsem si podpisu Lukáše de la Vega Noska u první petice, který se zúčastnil jedné debaty o Izraeli koncem loňského roku. Dvakrát se v ní dopustit generalizujícího antisemitského výroku, které bezprostředně důrazně vyvrátila Irena Kalhousová. Nosek situaci nezvládl a z debaty utekl.

https://www.youtube.com/watch?v=LocTQdMN11U&t=3s

  • Počet článků 273
  • Celková karma 31,86
  • Průměrná čtenost 2433x
Jsem historik a dělám šlechtu a osvícenství. Nejnověji jsem napsal knihu 1.11.1781. Zrušení nevolnictví (2022). Moje pojetí dějin je vyjádřeno v knize "Habsburkové 1740-1918. Vznikání občanské společnosti." (2016), která ukazuje, že historie našich občanských svobod začíná dlouho před rokem 1918. Od osvícenské, ani liberální Evropy jsme nebyli izolováni.