Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
AK

adua

16. 8. 2012 22:31
Venešovy dekrety

Odkazuji na  První zprávy.cz    článek   Jaroslav Kuba, advokát  "Církevní restituce prolomí Venešovy dekrety".

1 0
možnosti
AK

adua

16. 8. 2012 22:32
Re: Venešovy dekrety

Oprava  Benešovy dekrety

0 0
možnosti
JM

JardaM

16. 8. 2012 22:11
Přestože jsem proti stávající podobě navrhovaných restitucí,

dávám autorovi karmu pro kultivovaný a zasvěcený komentář. Můj nesouhlas se současnou úpravou ma dva důvody:

1. docela obyčejná obava z tak velké ekonomické moci organizace, která zastupuje relativně malé procento populace a se kterou, ať je to pro tuto kauzu relevantní či nikoli, nemá naše země dobré historcké zkušenosti (v případě katolcké církve, která by měla získat majoritní část). Nejsem si jist, že by své nabyté ekonomické moci využívala ku prospěchu naší země nebo že by ji dokonce nepoužila proti našim zájmům např. i v mezinárodních záležitostech k nátlaku na naši politickou reprezentaci (jakkoli ta dnes nestojí za nic).

2.  Jestliže ten majetek vydělává nebo je schopen vydělávat, tak nač těch 17 let placení platů duchovních. Zkrátil bych to na dobu potřebnou k admninistratvnímu převzetí majetku a pak každý za své.

Čili resttuce ano, ale v podstatně menším rozsahu než je navrhováno touto vládou (kdo ví co těm prodejným parchantům bylo za tento návrh slíbeno).

3 0
možnosti
AJ

aljavX

17. 8. 2012 9:43
Re: Přestože jsem proti stávající podobě navrhovaných restitucí,

protože ten majetek nebyl vrácen, takže církev z něj nic 17 let neměla, a další majetek je právě kvůli restitučním sporům blokován a emůže s ním být nakládáno. Proto stát 17 let církev žví.

To navrácení majetku mělo být uděláno dávno, ale min.vlády se toho bály, baly se o ztrátu voličů !

0 0
možnosti
MD

midou

16. 8. 2012 21:54
na historii bych se vykašlal...

organisaci která  je na genetickém zániku  nemá cenu svěřovat majetek, aŤ byla historie jakákoliv.  Církev u nás nemá členskou základnu a v budoucnu se nemůže o majetek starat, už proto, že nic neprodukuje a společnost jde prostě jiným směrem. Dnešní mládež je dost sebevědomá na to aby potřebovala "vedení" od církve, takže její vliv pokud nějaký vůbec mezi obyvatelstvem je,  bude nadále klesat. Pokud se jí majete takového rozsahu svěří, budem za pár let řešit znovu kdo se o něj bude starat, protože jeho vlastník zanikne.;-D

1 0
možnosti
KN

bubli1fuk

17. 8. 2012 2:15
Re: na historii bych se vykašlal...

;-DZanikne???Nenech se vysmát, církev je tady už přes 2000 let, a za tu dobu už takových proroků jako tady bylo.;-D

0 0
možnosti
PV

Pavel57

16. 8. 2012 21:51
Proč speciální zákon?

Nechápu, proč se má projednávat nějaký speciální zákon, když se církev mohla přihlásit o restituce jako kdokoli jiný, za stejných podmínek a pravidel.

1 0
možnosti
P

petrajana

16. 8. 2012 21:40
Církev je spolek jako každý jiný. Ať si ji platí její členové !

5 0
možnosti
SF

Stary Fafa

16. 8. 2012 22:47
Re: Církev je spolek jako každý jiný. Ať si ji platí její členové !

Souhlas. takze vratit majetek do stavu k 24.unoru 1948 a pak kazdy za svoje.

1 0
možnosti
KC

vialli

16. 8. 2012 20:10
Konečně něco trochu relevantního

u naprosté většiny diskutujících převažuje iracionalita opřená o polopravdy, autor tohoto blogu v podstatě takové primitivizmy elegantně smetl. Obávám se však, že iracuinalita a nenávist k církevnímu bude převažovat i nadále, lidé nechtějí slyšet pravdu, chtějí spílat a nenávidět.

6 0
možnosti
MM

modra-sance

16. 8. 2012 20:31
Re: Konečně něco trochu relevantního

Nenávist k církevnímu podle vás pravděpodobně znamená nesouhlas s aktuální podobou církevních prostitucí?

1 0
možnosti
G

Gotrong

16. 8. 2012 19:43
...

A já jsem zase pro to aby stát nefinancoval teologická studia a veškeré prostředky které studenti teologie od státu dostali zase navrátili!!

K restitucím - jsou to peníze lidu, lid by měl rozhodnout. Ergo referendum!

3 0
možnosti
ZB

racek612

16. 8. 2012 20:46
Re: ...

Referendum? Nechat rozhodovat lidi o věci o které nic neví...? Kolik lidí má takový rozhled a tolik informací jako autor tohoto blogu, aby se mohlo na jejich základě správně rozhodnout...většina by se rozhodle na zákládě nekulturních žvástů na plakátech...

1 0
možnosti
ZB

zberanek

16. 8. 2012 19:36
Někteří diskutující by dali církvím celou Sluneční soustavu

Nějak nemohu pochopit, že si někdo dá takovou práci a napíše tolik nesmyslů do tolika řádků. Jsem přesvědčen, že většina lidí v Česku je pro církevní restituce, ale ne ty z dílny Bendy a Kalouska. Církvím se musí vrátit jen to, na co mají nárok a také dokumenty. O co řádně požádají. Žádné další peníze a úlevy. Nějak to nemohou někteří diskutující pochopit.

8 0
možnosti
KC

vialli

16. 8. 2012 21:16
Re: Někteří diskutující by dali církvím celou Sluneční soustavu

Zberanku, kdybys věděl, jak je to nemožné, vůbec bys o tom nepsal. Většina dokladů se úmyslně nebo v tom procesu kradení po roce 1948 ztratila. Zlodějům takový zmatek vyhovoval. Jinak jsi to formuloval docela jasně, ale právě o to se tato varianta pokouší. Kdyby Ti někdo ukradl 1 000 Kč a chtěl vrátit jen 500, asi bys také bručel. Všechno je tedy trochu složitější než vypadá na první pohled. Přeji hodně štěstí.

0 0
možnosti
ZK

SID09

16. 8. 2012 19:25
Pěkně jste to napsal

proti fanatickému davu však nemáte šanci. !!!!;-(

5 0
možnosti
PB

arrosage

16. 8. 2012 19:40
Re: Pěkně jste to napsal

no jo, z cizího, to se to rozdává, že? ;-D

2 0
možnosti
M

MatX

16. 8. 2012 19:02
Restituce a politika

Restituce majetku, včetně církevního!!, v ČR již proběhla a je to uzavřená kapitola. Je zde tedy patrný jakýsi rozpor mezi právem pro "obyčejné" lidi a pro církve. Proč by se nemohli dále domáhat svého majetku i ostatní? Stejně tak nesmyslné je vytváření jakýchsi dalších zákonů a nadstandardních vyrovnání. Zákon tady existuje a mělo by se podle něho postupovat i v případě církví.

Problém má ještě jednu rovinu a tou je rovina politická. Podruhé je zde zákon o církevních restitucích předkládán vládou, která již nemá morální právo kohokoli zastupovat. Zároveň současná vláda má mezi svými členy i některé ministry z vlády Topolánkovy. Tedy z té vlády, která restituce navrhovala a jejíž návrh skončil úplným fiaskem. Jedním z hlavních problémů byl i nesmyslný odhad majetku. Současná vláda také nijak nedoložila přesný rozsah majetku, jen znovu nahodila nějaká čísla a děj se vůle Boží.

9 0
možnosti
  • Počet článků 273
  • Celková karma 31,86
  • Průměrná čtenost 2433x
Jsem historik a dělám šlechtu a osvícenství. Nejnověji jsem napsal knihu 1.11.1781. Zrušení nevolnictví (2022). Moje pojetí dějin je vyjádřeno v knize "Habsburkové 1740-1918. Vznikání občanské společnosti." (2016), která ukazuje, že historie našich občanských svobod začíná dlouho před rokem 1918. Od osvícenské, ani liberální Evropy jsme nebyli izolováni.