Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J81a35n 24Č34e79r67n16ý 3780527648

Nechť ženy co chtějí rodí doma, ale podepíšou papír, že přebírají zodpovědnost, když se něco nepovede.

+2/0
13.9.2013 22:27

D78a31n46a 14T58a38n61k78e64r 2523909649115

Jak by ta zodpovědnost vypadala? Hmotná? Právní? Co si vezmete na chudé rodině, která miliony za péči o postižené dítě zaplatit nemůže? Nebo matku zavřete za zabití (neúmyslné, samozřejmě, na vraždu, tedy plánovanou, to asi není)... Jak přesně by ta zodpovědnost vypadala? 

Osobně si myslím, že žena, u které selhal pud sebezáchovy, a pud mateřský, a které je jedno, co bude s dítětem, jestli při porodu umře... , že taková nepotřebuje domporodní babu, ale poradenskou službu a psychologa... Takové chování má svoje důvody. Taková žena potřebuje pomoc, ne ji zatahovat do ještě větších problémů, než má.

+1/−2
14.9.2013 10:43

J30a28r43o63s11l66a15v 78B47a47b44e84l 8503908741375

Ano, trestní odpovědnost matky je zcela na místě. Jestliže někoho ohrozím na zdraví nebo na životě, navíc zcela vědomě při znalosti potenciálních rizik, páchám trestný čin.

0/0
25.9.2013 19:35

P12e42t26r 94H31á17l10a 6764366815476

A jak přesně tím vrátí život mrtvému dítěti?

0/0
14.9.2013 23:56

J71a43n 98F63r85o89l70í23k 6136610345524

Porod doma není zakázaný. Problém je zde jediný. Dvě sůvy se u evropského soudu domáhají odborné asistence lékařů u svého domácího porodu ZDARMA tedy jako součást zdravotního pojištění. Oni si tu asistenci nárokují jako povinnost státu.

+2/−1
15.9.2013 15:04

K76a85r58e10l 82N98o68v73á86k 8703148378496

Zdarma ?

Povinně se platí zdravotní pojištění. V tom je problém.

+1/0
16.9.2013 21:36

K58a48t15e98ř21i42n85a 73N83o67v17á13k47o80v97á 5598293604333

doma jsem nerodila a ani po tom netoužím, právnické stránce věci nerozumím. chci ale říct jedno: jsem přesvědčená, že pohodlí matky hraje v rozhodnutí rodit doma většinou dost okrajovou roli. snaha vyhnout se porodnici bývá většinou motivovaná obavou z toho, aby zbytnými lékařskými zásahy a stresujícím prostředím nedošlo ke komplikacím, které by se jinak vůbec stát nemusely. Psychika hraje u porodu klíčovou roli, ve stresu se rodí blbě a může se snadno stát, že se porod zastaví úplně. Pak nastoupí lékaři a dítě zachrání, přestože kdyby žena rodila v klidu a psychické pohodě, mohlo vše proběhnout fyziologicky. 

Čili - je rozhodně v zájmu dítěte, aby matka byla psychicky v pohodě. Zvyšuje se tím šance, že porod proběhne hladce. 

jen namátkou, dva články vygooglené nahodile během pěti minut, které potvrzují nízkou rizikovost domácích porodů:

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2352715/

http://www.bmj.com/content/346/bmj.f3263

+2/−2
13.9.2013 18:15

D50a17n72a 27T44a58n10k92e37r 2233729839715

Tenhle hoax o psychické pohodě, kterou rozšiřuje domporodní lobby, je následek hodně špatně pochopeného principu porodu. Nikoliv matka, ale dítě je ten, kdo porod vyvolává, a nikoliv matka, ale dítě určuje, kdy je "na čase". Dítě, které se nachází v děloze, chráněno plodovou vodou, asi těžko bude ve stressu, protože se někde za rohem mračí sestřička.

+8/−2
13.9.2013 20:06
Foto

J94a35n46a 41M31a17j14o50v90á 4655122126893

Přidávám se. Rozběhnutý porod je tak komplexní proces, že zastavit nejde. Zabrzdit ho můžou právě jen komplikace, které mohou být fatální. 

.

Asi by bylo dobré odlišovat kultivaci nemocničního prostředí a vymýšlení blbostí o stressem zbržděných porodech. Ostatně je to i nelogické - stress způsobuje mj. produkci adrenalinu - porod by v takové situaci běžel spíše intenzivněji. Chce to jen zalistovat biologií, stačí ta pro gymply.

+8/−2
13.9.2013 20:27
Foto

J91a78n60a 87M74a37j50o52v13á 4985502746863

A dovedeno ad absurdum...to by rada matek nosila své děti pětiletku. V závěru gravidity je ve stresu úplně každá minimálně prvorodička :-)

+3/−2
13.9.2013 20:28

J63a62r42o92s46l70a94v 33B41a52b54e61l 8283968531285

Snad jen upřesnění - porod zastavit opravdu nejde. Díky komplikacím může dopadnout špatně, tedy například být ukončen porodem mrtvého dítěte.

0/0
25.9.2013 19:38
Foto

N98e26l16a 25P41a67l17o23v75á 6342977566312

R^

0/−1
13.9.2013 20:34

S51y31l46v89a 55Š29p49o87r57k72o65v41á 9946689470184

a na tohle jste přišle KDE?

0/−1
13.9.2013 21:47

D42a22n18a 52T98a84n98k34e68r 2713319939355

vidíte, kdybyste měla i jen minimální přehled, tak se nemusíte takhle hloupě ptát :-)

+1/−2
14.9.2013 10:38

S78y70l45v95a 75Š19p10o33r24k37o51v33á 9776219670434

No víte, právě proto, že se o tuhle problematikou dlouhodobě zajímám a přehled mám, tak vím, že ve svém příspěvku nepíšete pravdu

0/0
14.9.2013 18:21

D58a10n72a 47T75a67n91k84e47r 2773529469475

:-) příručky, které vám dala k nastudování vaše sekta, jsou bohužel zavádějící, doporučuju odbornou literaturu, když se o problematiku opravdu zajímáte. zjevně znáte jenom malou část celkové mozaiky, a ta navíc nemá s pravdou nic společného.

+1/0
15.9.2013 7:32

S65y86l57v28a 93Š32p93o94r95k97o91v38á 9176199960794

nejsem členem žádné sekty - jako bývalá novinářka jsem se touto problematikou skutečně odpovědně zabývala a zjišťovala názory všech stran...

0/0
15.9.2013 9:14

2112751165872

Zjistujte radeji fakta nez nazory.

+2/0
16.9.2013 10:57
Foto

V65l34a22d31i30m86í13r 12V52o20l38k41o 6570852767719

jsou lidi, kteří si i na diferenciální rovnici vytvoří raději mázor, než by ji zvládli vypočítat;-D ...nemá novinář důsledně oddělovat fakta a názory?;-)

+3/0
16.9.2013 22:01

J63a75r59o27s45l48a63v 13B74a54b47e59l 8823878661765

Názory jsou pěkná věc, ale názor nemusí znamenat objektivní pravdu.

0/0
25.9.2013 19:39

E76l40i59š98k61a 44K95u72č44e90r91o53v86á 7639962593323

samozřejmě že je to dítě, kdo je při porodu aktivní. stahy jsou vyvolány rytmickými kopy nohou dítěte, jak se odráží od děložní stěny a snaží se dostat ven. V mnohých případech dítě instinktivně ví, že má do porodního kanálu vstoupit s nataženými pažemi, kterými si proráží cestu jako plavec, a běžně se na porodním sále stane, že se dítě zapře o porodní branku lokty a kromě nohou si pomáhá i silou paží.

0/−1
16.9.2013 6:57
Foto

J30a18n47a 98M55a69j30o84v58á 4275552426643

Eliško, dítě sice při porodu aktivní, ale takto to nejspíš nebude. Kontrakce řídí podvěsek mozkový, to by dítě nezvládlo rozhodně samo a už vůbec ne s neúprosností, s níž porod běží.

Dítě ROZHODNĚ nemá natažené paže vzhůru - jednak by se v děloze prostě takhle nerozmáchlo, má už velmi stísněné podmínky, jednak ruka vedle hlavy je jedna z velmi těžkých komplikací (u porodu záhlavím se ale nevyskytuje). A dítě zapřené lokty..je mi to skoro líto, ale tak romanticky to opravdu nejde už z prostorových důvodů. Dítě rotuje za vlastní hlavičkou, což se dá u novorozeňat vysledovat i v postýlce ještě slušný čas po narození. Při porodu se ale plavat nedá :-).

+2/0
16.9.2013 10:10

D52a68v32i70d 63N79o55v26o71t11n41ý 2637532115579

Tak představa že dítě se dere na svět kraulem je zajímavá ... :-)

+4/0
19.9.2013 0:26

J71a59r86o90s50l10a59v 67B57a38b76e83l 8883788751855

Prosím Vás...:-) No pokračujte, je to zajímavý.

0/0
25.9.2013 19:40

J77i27ř11í 35S49e83l64u91c42k78ý 7768139464457

Kateřino, šeptnu vám něžné tajemství. Ne všechno, co je na googlu , je pravda. Nejspíš většina z toho je blbost, lež atd.

Krom toho najdete během 5 minut několik "důkazů" že porody doma jsou nebezpečné... trochu záleží co a jak hledáte  a jak jsou fakte , tvrzení ověřitelná.

+4/−2
13.9.2013 22:34

J67a91r26o28s37l85a66v 67B51a24b51e18l 8643228351135

Osobně proti Vám nemám vůbec nic, ale takové názory je třeba mínusovat.

0/0
25.9.2013 19:36

M70o37n91i34k55a 84R35o98l31l31o75v32á 5973172306825

Titulkem je vystiženo vše................hlavně,že maminka měla pohodlí a netrpěla stresem ze zlých doktorů............

+4/−2
13.9.2013 17:55
Foto

V63l21a91d18i91m72í59r 48V98o20l59k59o 6200962747989

Za sebe slibuju, že jako chlap rodit nebudu. Přesto rád podpořím dobrou věc.

Určitě bych domácí porod neučinil nelegálním, na druhé straně jsem rád, že všeobecná osvěta a názorové spektrum i čtenářů se kloní na stranu snížení rizik dítěte oproti pohodlí matky a je pro porod v nemocnici. Jakkoli rozumím výhradám vůči někdy neochotnému a necitlivému personálu nemocnic, život kontra pohodlí mi přijde dost jednoznačné dilema......já ale rozhodovat nebudu, jsem chlap.

P.S. raději bych se sám nechal zbičovat nebo kosti zpřelámat než ohrozit svoje děti.....proto těm matkám asi nerozumím. Jsem JENOM chlap, ale otcovský ochranitelský reflex je o řád silnější než třeba pud sebezáchovy. Vždy jsem si myslel, že u žen to bude ještě silnější....asi jak u které.:-/

+12/−2
13.9.2013 16:44
Foto

K78o17u75t15k75o53v21á 22H17e89l29e15n63a 4906447529160

Jsem jenom žena a naprosto s Vámi souhlasím ;-).

+3/−2
13.9.2013 16:54

J31a35r10o11s42l93a78v 63B41a84b55e73l 8753488211345

Proč JENOM?:-)

0/0
25.9.2013 19:42
Foto

V11l32a28d10i54m77í87r 66V80o95l83k81o 6400422447299

dodám trochu kontroverzní srovnání...i potrat je právo ženy, přesto má cenu říkat nahlas, že je to krajní řešení a není bez rizik. Ne zakázat, ale také ti nemít za "drobný zákrok, kde o nic nejde". U dom. porodů to vifím podobně....byť uznávám, že stovnání asi ne každému sedne.

+6/−2
13.9.2013 16:57

M25i16l13o74š 49M98i76l74o81š 2359219217355

Já, táta dvou dětí, s vámi také souhlasím.

0/0
19.9.2013 23:43

A65n42d24r79e93a 39Č89i21e34r16n76a 5576227440600

Fyziologický porod doma, prosím, ale pokud tam už nějaké předešlé komplikace byly, tak ne, nelze doporučit. I když se častokrát nemocniční personál chová všelijak, na řadu věcí jsou nemocnice skutečně lépe zařízené. A rizika jsou u porodu nemalá, bohužel.

+1/−1
13.9.2013 14:11

J96a93n 81J11o52š21t 9549607421172

I těhotenství bez jakýchkoliv komplikací může končit komplikacemi při porodu !

+13/−2
13.9.2013 14:16

L58a60d33i50s35l72a51v75a 54H54r39u50š67k59o47v15á 6387136818960

Jak poznáte že to je fysiologický porod bez komplikací? Dcera byla během těhotenství úplně v pořádku a zaplať bůh rodila v porodnici. Vyskytly se nečekané obtíže a kdyby rodila doma přišli by jsme o dceru i vnuka. Takže porod doma - ani náhodou!!!!!!

+8/−3
13.9.2013 15:56

A97n91d85r42e23a 83Č40i39e20r82n54a 5876627470860

Prosím vás, čtěte pořádně- já říkám, že teoreticky lze u některých rodiček, rozhodně ne primipar, porod doma akceptovat, ovšem za určitých podmínek, Pokud například už rodily, a předešlé porody byly bez komplikací a nejen to, jsou tu ještě další podmínky. Ale rozhodně ne těm, které měly jakékoli problémy v rámci těhotenství i u předešlých porodů. Jinak já jsem pro porodnice, to je samozřejmé a stát se může cokoli kdykoli.

0/−2
13.9.2013 16:33
Foto

J79a38n87a 83M79a14j15o45v89á 4155672526233

jo, tak to mi vychází na první domácí porod u třetího dítěte za předpokladu stoprocentní pohody u předchozích gravidit a porodů...tak to jsme klidní :-).

+2/0
13.9.2013 20:30

D14a16v25i56d 60N20o59v68o46t18n22ý 2887202465439

V podstatě jste si sama odpověděla, protože sama píšete že "stát se může cokoli a kdykoli".

+1/0
19.9.2013 0:25

O77l47g72a 16P86o76l29á69č50k74o67v25á 4944983554438

Za pár dnů budu babičkou a jsem velmi ráda, že moje dcera neuvažovala nad jiným porodem,než v porodnici. Za uplynulých 30 let se hodně zlepšilo, nejen po stránce přístrojové, ale i prostředí nemocnic a přístup personálu. Za nás bylo 5-10 rodiček na 1 sále, jen oddělených plentou, rodička byla sama, nikdo z rodiny k porodu ani pak na pokoj nesměl. Dnes podle možností mají maminky soukromí, u sebe partnera, může se předem domluvit, jak chce porod vést. Má k dispozici míč,vanu,stoličku,může si zapálit vonné tyčinky, pustit hudbu. A partner je u porodu proto, aby jednak ulehčil rodičce a pomohl, ale aby taky případně usměrnil personál. Pokud se sestra chová hrubě, vytkne jí to doprovod, ne rodička. Navíc je další vymoženost-rodit u svého lékaře, který rodičku zná po celé těhotenství. Fakt nechápu matky, které chtějí rodit doma, jde jim o to, aby mohly ležet ve své posteli? Nebo mají nějaké mindráky, stydí se před lékařem nebo nevydrží klistýr? Sama v sobě jsem nenašla jediný důvod, proč rodit doma.

+15/−2
13.9.2013 14:10

A89n19d37r52e81a 24Č40i61e92r65n81a 5956657140720

Ano, můžete si taky sjednat dulu, situace je jiná než před lety.

+1/−1
13.9.2013 14:13

O32l31g74a 93P46o88l97á35č83k14o40v73á 4324583784908

no vidíte, na tu jsem úplně zapomněla. :-)

0/0
13.9.2013 14:26

A95n73d43r96e15a 40Č34i65e57r74n34a 5826637860540

Můžete mi říct, madam Hrušková, co je na dule závadného?

+1/0
13.9.2013 16:35

A19n62d51r71e76a 80Č48i45e10r20n12a 5686767830650

že vy ji považujete za porodní asistentku?8-o

0/0
13.9.2013 16:37
Foto

J39a43n85a 90M53a69j40o39v35á 4255432686803

Dula je placená kámoška, no když to někdo tak chce a nemá ty neplacené, tak proč ne, že?

+3/0
13.9.2013 20:31

I41v32o 11H10u50b53á29l23e95k 1368280734240

protože vy to nechápete tak to ještě neznamená, že je něco špatně... prostě se ty ženy takto v tomto případě rozhodly a vy se můžete postavit na hlavu, vy se možná rozhodujete jinak v jiných záležitostech - finance, jídlo, vzdělání apod. - a taky vám do toho nikdo nekecá a třeba by vám to ty ženy, které rodily doma pěkně omlátily o hlavu... já zase nechápu, že to někomu může vadit, je to jejich volba, jejich zodpovědnost, jejich právo, nedopustily se ničeho nezákonného...a nebo vám vadí na tom něco jiného ? že má někdo odvahu se rozhodovat sám za sebe bez ohledu na okolí, že má někdo jiný názor než vy nebo že jsou ty ženy spokojenější než jste byla po klistýru, nezamindrákovaná a nastřihnutá vy ?

+4/−10
13.9.2013 14:33

D34a97n95a 93T38a65n88k73e18r 2933499769945

ano, přesně TO vadí, že se rozhodují bez ohledu na svoje děti... přesně tohle... že pocit "vyhrála jsem a prosadila jsem si svoje" je důležitější než právo dítěte na lékařskou péči... a že tahle domporodní sekta smí beztrestně dalším a dalším ženám lít do hlavy svou demagogii a tahat je do neštěstí... přesně TOHLE vadí. Rv

+18/−3
13.9.2013 14:44

J10a48n 32J22o46š61t 9469797631682

Napsal jste odpovědnost ? A berete v potaz, že se díky Vašemu rozhodnutí budete třeba celý život dívat do obličeje postiženého dítěte, které já (taky díky Vašemu rozhodnutí) budu muset celý život pomáhat svými daněmi živit ?

+6/−2
13.9.2013 14:48

O87k10s67a36n40a 46S26i47t59á71r79o54v15á 3416384308141

je přece úplně jedno, jak je maminka nastřihnutá (a zda vůbec), protože nejde o ní, ale o to dítě - a to v první řadě. pokud jsou moderní "uvědomnělé" bio maminky natolik sobecké a sebestředné, že preferují vlastní pohodlí před životem dítěte, tak je to opravdu jen jejich volba.

+5/−1
13.9.2013 14:50

I12v91a66n 24V17l60a72c57h 8286739720237

poslouchal jsem rozhovor na rádiozurnalu a přesně o tom paní mluvila že v první řadě dítě a pak rodička z mého okolí všechny ženy popisují porod v nemocnici jako jednu z hrůz svého života díky neochotnému a drzemu personálu

+2/−2
13.9.2013 16:26
Foto

V81l22a76d54i43m36í16r 38V97o61l43k70o 6760122277329

když ono nejde o svobodu, kde si nechá udělat ondulaci.....to dítě může zabít!!!

Rodit doma není nelegální, ale stát to absolutně nijak nepodporuje....to se mi jeví jako rozumné.

Ona absolutní svoboda je blbost....Proč musím být připoután v autě? Proč musí mít dítě na kole helmu? Na jedné straně by to mohla být svoboda jednotlivce, na druhé straně, celý náš systém zdravotní péče (i té poúrazové) je do značné míry postaven na solidaritě, tudíž i omezuje svobodu a NUTÍ k zodpovědnosti...

Nemocnice mi nepřijde o moc menší nepohodlí než helma u dítěte na kole nebo ten pás v autě a zmenší riziko srovnatelně ne-li více.

+7/−1
13.9.2013 16:31



AUDIOZÁZNAM

Petice

Zmeškali jste přenos čtení Davida Vlka? Poslechněte si ho tady.



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.