Děkujeme za pochopení.
J97a77r11o23s63l62a40v 45H13e39r88d96a
Čekám, že kápnete božskou a prozradíte, že jste se jen s někým vsadil, že jen otestujete čtenářskou obec, nakolik je manipulovatelná. Podrobný rozbor vašeho textu by byl delší než blog sám a vyžadoval by i poznámkový aparát, a to včetně textu Charty77, který, jak se zdá, ne každý je ochoten znovu si přečíst. Z vašeho textu by pak nezůstalo nic, co by stálo za přečtení. Váš text může budit dojem erudice jen při letmém pohledu na jména a pojmy. Rozhodně by stálo za to dát hlavy dohromady v týmu. Třeba s pány Štěpánkem, Hájkem, Jaklem. Dílo by pak rozhodně mělo zůstat uchováno i pro další generace jako vzpomínka na tendence provést revizi minulosti za užití instrumentária, jež paní Petruška Šustrová rozpoznala.
M73a23r57t30i64n 23B24o79u27č27e50k
Pane Cermane, proč údajně mravní? Nebyla? Nebyly výzvy Charty mravní? Jak měla probíhat ta politická?, ve společnosti, která tady byla? Mohla u nás existovat politická síla proti té vládnoucí? Nemyslím si.. MB
J84a27n 98R16á17ž
Mezinárodní úmluvy o lidských právech opravdu nemohou vycházet z Kanta ani jiných filozofických koncepcí, neb vycházejí ze zcela mylného předpokladu, že mají v celé šíři, jak byla tato práva sepsána např. v dokumentech OSN, či "Římské úmluvě, universální platnost.
I20v64o 55C34e11r19m52a58n
V mých článcích nejde o to hodnotit chartistickou taktiku a radit s křížkem po funuse, K otázce jak dál" se vyjadřovala řada dobových disidentů, chartistů i nechartistů a lidí z exilu. (např. Miroslav Kusý, Petr Pithart, M. Zelený, E. Mandler, L. Vaculík) Ne všem se líbila orientace nepolitická, údajně mravní a orientovaná na "dialog s mocí". Kupodivu tu "ghettoizaci" charty kritizoval sám Uhl. "Mravní odkaz" asi opravdu fungoval spíš jako jiné označení pro nepolitickou politiku. O tom všem už se psalo, doporučuji souhrnně M. Otáhal, Opoziční proudy v české společnosti, Praha 2011. Věci, na které tu upozorńuji, psali i oni, já to jenom připomínám.
Nové je jen to, co jsem napsal dřív o lidských právech a teď o Patočkově etice.
J14a57r97o54s63l37a50v 94B49a52b35e26l
"...Patočkovy názorové kotrmelce, které stěžují práci..." Pane Cermane, stěžovat si = podávat stížnost, ztěžovat = činit něco těžkým. Jinak díky za článek - čtivá, potřebná a karmovatelná záležitost.
I66v10o 59C71e97r12m17a80n
aha, díky za upozornění, opravím to.
J36i25r94k64a 56L32i35b47e82ň64s94k63ý
Díky, konečně nějaká zajímavá analýza...je důležité zabývat se lidmi a jejich myšlenkami v kontextu doby a nedělat z nich svaté. Kdyby byl Patočka kněz nebo poslušný katolík, asi by byl jednou prohlášen za svatého. Ale o tom jeho příběh není ne? Každý se vyvíjí a má právo na omyly.
P73a88v50e19l 15M82a35c98h12a71č31e88k
Moc dobré a užitečné. Díky.
Karma jednoznačně.
J61a42r96o41s12l12a21v 84H56e70r56d66a
"O neporozumění svědčí i tvrdošíjné lpění na tom, že chartistická kritika vlády není politická, ale mravní". Nemravná vláda a její "politika" si nežádá změny politiky, neboť politika je pouze hledání konsensu, případně přesvědčování k získání potřebné podpory k prosazení nějakého programu. Pokud takový přirozený proces není možný, je nabíledni, že si taková vláda zaslouží kritiku její nemravnosti, aby se vůbec mohla její činnost jednoho dne nazývat politikou ve smyslu soužití lidských bytostí v demokracii.
I83v52o 56C38e86r28m14a80n
ale i boj proti nemravné vládě je bojem politickým, neboli mocenským, zvlášť když nezůstáváte i popisu chyb, ale chcete jí vnutit, aby udělala něco, co chcete vy.
V mém článku nejde o to vracet se do minulosti a radit s křížkem po funuse, k tomu "jak dál" se vyjadřovala řada dobových disidentů, charitstů i nechartistů a lidí z exilu. Ne všem se líbila orientace nepolitická, údajně mravní a orientovaná na "dialog s mocí". Věci, na které tu upozorńuji, psali i oni, já to jenom připomínám.
Nové je jen to, co jsem napsal dřív o lidských právech a teď o Patočkově etice.
J78a30r90o67s81l25a42v 98H38e95r61d97a
"Charta však dala přednost vertikální komunikaci s vládou před působením na občany. "
V čase totality - perzekucí, žalářováním odpůrců režimu, vyhrožování, vyhánění z vlasti atd. je působení na veřejnost poněkud problematické, nesnadné, nebezpečné. Přesto to Charta dělala. Pravda je, že neměla svoji televizi nebo tištěné periodikum. Doufám, že víte proč. Domnívám se, že právě proto, že to její působení na zastrašovanou veřejnost
nemělo a nemohlo v té atmosféře mít dostatečně pozitivní účin. Takže "vertikální komunikace s vládou" nebyla volba, ale rozhodnutí, které bylo do značné míry i sebeobětováním. Nebyla to vláda, kdo dokument Charta77 uveřejnil. Chartisté ten dokument šířili. Nikoli pro komunikaci s vládou! Ale s občany.
I71v83o 86C72e43r60m27a12n
Charta měla periodikum InfoCh - informace o Chartě, vydávala si další specializované časopisy a využívala zahraniční časopisy v exilu, hlavně Svědectví. Mně jde jen o to, že nazývat to, co dělala Charta mravním bojem není přesné. Souvisí to se snahou určitých revolučních kruhů ve čele Charty udržet ji jako neurčitou iniciativu, bez organizační formy, a tvářit se, že jejich konání se děje mimo čas a prostor, a mimo chápání běžných lidí. Což se dlouhodobě ukázalo jako špatné, pro hledání alternativ ke komunistické totalitě to mělo špatné následky.
- Počet článků 273
- Celková karma 27,13
- Průměrná čtenost 2433x
Seznam rubrik
- Politika - ČR, Evropa, USA
- Historie
- Antisemitismus
- Izrael - terorismus
- Média - Izrael, etika, politik
- Osobní
Oblíbené stránky
- Honest Reporting - kritika zpravodajství o Izraeli (USA, UK)
- camera.org - kritika zpravodajství o Izraeli (USA, UK)
- Library of Liberty - online klasikové politického myšlení
- Neviditelný Pes (pes demokracie?)
- medialnipes.cz - - náš pokus o monitoring českého zpravodajství
- Opera historica - dějiny raného novověku